Závěr sezóny proběhl na známé a profláklé lokalitě v srdci CHKO Kokořín, konkrétně v Kokořínském Dole. Ve všech kategoriích zdaleka nebylo rozhodnuto a finále bylo možná ještě dramatičtější, než se očekávalo. V "cé-jedničkách" šlo hlavně o souboj Jany Mestekové a Vladimíra Špičky, jež mezi sebou soupeřili už od jara. V "cé-dvojkách" to bylo ještě vypjatější a do posledního závodu vstupovali tři jezdci se stejným přídělem šestatřiceti bodů. Situace tedy byla zcela otevřená, i když absence Radka Ungra v C2 ji trochu zlehčila. Radkova neúčast se podepsala i ve třídě C3, kde taky zdaleka nebylo rozhodnuto.
Vyostřené zápolení v kategorii C1 vyústilo až v závěrečný rozhodující duel mezi Janou a Vláďou a při tzv. náhlé smrti si to rozdali v krátké sekci na čas, kde se definitivně rozhodlo. Nervozita zafungovala a nakonec se Jana Mesteková stala historicky prvním Mistrem dámského pohlaví v historii "áestéčka"! Radost okořenil také její přítel Ondra Šolc, který bral celkový bronz, takže byl rozhodně důvod k oslavám.
Ve třídě upravených offroadů C2 se v přímém souboji setkal Karel Lopata s Vaškem Pacholíkem. Václavovi po předchozích medailích Kokořínský závod úplně nesedl a bral až bramborové umístění, čímž dal prostor Karlovi, aby vyhrál nejen závod, ale také kompletní sezónu. Nutno podotknout, že loni tomu nebylo jinak, takže Karel Lopata letos obhájil "cé-dvojkový" titul s Toyotou Land Cruiser HDJ80 na podvozku Traxxas TRX4.
V drsnější disciplíně zvané C3/Pro-Modified jsme mohli přivítat nové závodníky a jednoho staronového vítěze. Po dlouhém ladění strojů se poprvé odhodlal zúčastnit Vítek Kamenský a Jakub Čulík. Staronovým vítězem nebyl nikdo jiný, než loňský mistr Jirka Ungr ml. Ten však hned v první sekci po velké nehodě ohnul zadní poloosu a pokračoval s pochroumaným autem. Víťa Kamenský předvedl, že poměrně citlivou a pečlivou jízdou dokáže ihned konkurovat těm nejlepším, takže si bude v dalších závodech jistě nárokovat ty nejlepší pozice. Kuba Čulík se potýkal s technickými problémy a po opravě ukroucené poloosy přišla porucha navijáku, která je v této kategorii zásadním problémem, takže Kubovi nakonec nebylo přáno závod dokončit.
Boj o zlato a taktéž i o titul v celém poháru se odehrál mezi zkušenými harcovníky Standou Horákem a Ondrou Košťálem. Ač se Ondrova jízda zdála téměř bezchybná, tak poměrně nesmyslné zaváhání s řadou chyb v první sekci se odrazilo ve výsledcích a zůstal tak pod stupínkem nejvyšším na druhé pozici. Standa svým dravým stylem dokázal podruhé v sezóně 2018 zvítězit. Bronzová medaile připadla Honzovi Šandovi, který je taktéž velmi zkušeným jezdcem těchto klání. Napětí při počítání výsledků... a nakonec výsledky posledního závodu byly totožné s celkovým součtem třídy C3 v roce 2018.
O drama a především zábavu loni rozhodně nouze nebyla. Pohár RC AST samozřejmě pokračuje i letos a již se jedná o nových lukrativních lokalitách. Již potvrzenou novinkou bude kategorie nákladních vozidel "Truck Class", kde bude možnost se zúčastnit s modelem náklaďáku, jež se staly v poslední době velmi populární. Předběžný průzkum potvrdil zájem o tuto disciplínu, takže se na jaře ukáže, jestli je tomu opravdu tak. Začátkem května by měl odstartovat pátý rok této taškařice, tak uvidíme, s čím jezdci letos překvapí, určitě je nač se těšit! Nicméně ještě před tím proběhne stejně jako loni zimní warm-up v Nových Hamrech 8. března. Veškeré info se včas dozvíte.
Výsledky:
Vše o RC Adventure Scale Trophy najdete na Facebooku akce a na stránkách fóra RC4x4.cz.
- Autor: Ondřej Košťál. Foto: kdo to fotil, ten ví ;) -
Štítky:
RC AST Kokořín 2018
Nejnovější článek:
RC AST Krušné Hory 2019
Neexistuji vhodna data!
Smajlíci v návštěvní knize - yvSmiley is copyrighted work of Yuri Volkov