První závod okusilo osm jezdců a v dalších se pak počet startujících ustálil na šesti odvážlivcích lačných po troše extrému. Stavitelé tratí mají již mnohaleté zkušenosti se stavbou trialových závodních sekcí, takže se podařilo vybudovat velmi zábavné tratě, které si užili jak jezdci, tak i diváci a adrenalin a napětí se dalo krájet na každém závodě.
Skupina jezdců před prvním závodem:
Poslední kontrola před závodem:
Terén prvního závodu na Kokoříně byl na první pohled klasický les, ale ten v sobě skrýval svah plný velkých hladkých balvanů a hned pod ním písčité koryto, takže se nabízela možnost stavby pestrých tratí a hned po premiérovém závodě jsme byli nadšení, jak zábavné sekce se dají postavit. Především pak sekce typu Trophy, jelikož Trial většina z nás již znala z dřívějšího působení na české scéně.
V lesích nebylo nouze o krkolomné brány:
Dlouhý akční výjezd v lese:
Druhý závod v Babinách se odehrával na terénu tvořeného jemným písečkem s menším podílem kamenů, kořenů a hlíny a i zde jsme balancovali na hranici fyzikálních zákonů a v trophy sekcích "krosili" pořádně zostra tak, jak je v této kategorií zapotřebí.
Většina modelů oplývala velkým výkonem:
Trophy sekce se jezdily dost zostra:
Mnohdy platilo známé heslo "S citem plnej!":
Často se lítalo i vzduchem:
Hektické navíjení do strmého výjezdu po fatální poruše motoru:
Výborná lokalita v Děkanských Skalinách hostila závěrečný závod a poskytla krásný lesní terén s velkými kameny porostlými mechem, mnoho kořenů, ale i čistě skalnaté výjezdy. Na rozložení a pestrost závodních sekcí po celou sezonu jezdi i diváci pěli ódy, což bylo důkazem vhodně uchopené organizace pro nás zcela nového typu závodů.
V Děkankách jsme si užili i skalnatého terénu:
Technika byla taktéž rozmanitá, každý pojal stavbu po svém a vložil do modelu know-how získané za léta modelaření, jelikož účastníci kategorie C3 byli všechno již velmi zkušení modeláři v kategorii trialu a expedic. Až na umělecké dílo Pure Spider, což je italský ryze závodní povozek Radka Ungra, se ostatní pustili do úprav osvědčeného Axialu SCX10, respektive při stavbě vycházeli z jeho komponentů a prakticky vše podlehlo silným úpravám. K vidění bylo několik různých variant vlastnoručně navrhnutých šasi, podomácku zhotovené olověné závaží na těhlice a nápravy (tzv. knuckleweights), maximální rejdy náprav, ocelové převody a kardany byly samozřejmostí, zrychlené převody v přední nápravě, silné servonavijáky, převodovky s DIG jednotkou, pneumatiky renomovaných značek Pitbull a Proline a další. Nikdo tedy neponechal nic náhodě a každý ze startujících měl připravenou konkurenceschopnou zbraň pro C3 kategorii a bez okolků lze říci, že všechny zúčastněné modely mohly směle sahat po zlatých medailích a v technice nikdo moc pozadu nebyl.
Jedním z nejatraktivnějších byl Jeep Martina Čížka:
Úžasný model Pure Spider v akci:
Malá skupinka závodníků byla víceméně stálice české scény zúčastňující se nejrůznějších RC závodů již mnoho let. Pět startujících navíc působí v týmu RTR.CZ, jež na začátku sezony vznikl především pro reprezentaci ČR na zahraničních závodech v Rakousku a Itálii, kde jezdci také poměrně úspěšně působili. Šestým jezdcem byl zkušený Jirka Ungr ml., který měl za sebou dlouholeté působení v západočeském trialovém poháru a rozhodně věděl, o co se jedná, což ukázaly i dosažené výsledky. Právě Jirka totiž vyhrál hned první závod a porazil všechny soupeře s modelem, který dokonce jako jediný neměl převodovku s DIGem. Na druhou stranu jako jediný měl naviják s rychlým odvíjením (ruční pojistka), čímž zase při navíjení získával výhodu. Jirka svůj triumf zopakoval také na druhém závodě v Babinách a i když neměl výrazně lepší výkony, než ostatní, tak jel rozhodně nejstabilněji bez větších výkyvů, což je velmi důležité. Každá chybička se trestá, nedejbože zdržení způsobící nedokončení sekce v časovém limitu – pak je penalizace markantní. Vzhledem k počtu závodů byly Jirkovy dvě výhry jasným signálem, jak sezóna asi dopadne. Na třetím závodě se mu již tolik nedařilo a nedostal se ani na medailové pozice, ale náskok byl i tak značný. Zlato v posledním závodě ukořistil Standa Horák (stiifii), ale Jirka Ungr ml. si i přesto vysoutěžil pohár za celkově první pozici v C3 kategorii v roce 2017. Na druhém místě absolutně dojel Standa Horák a bronz bral Ondra Košťál (sWiNe), všichni používající upravené podvozky s nápravami Axial.
Všichni účinkující byli z první sezóny nadšení a jistě hodlají pokračovat i nadále. S menšími změnami bude tato kategorie každopádně pokračovat i v roce následujícím a budeme doufat, že se připojí i pár nových tváří!
Vítězové celé sezony:
Vše o RC Adventure Scale Trophy najdete na stránkách fóra RC4x4.cz a na Facebooku akce.
- Článek: Ondřej Košťál - sWiNe, fotografie: Petr Sejk - Hagrid92, RC Adventure Scale Trophy - Facebook -
Štítky:
RC Adventure Scale Trophy 2017 C3
Nejnovější článek:
RC AST Krušné Hory 2019
Neexistuji vhodna data!
Smajlíci v návštěvní knize - yvSmiley is copyrighted work of Yuri Volkov