Největší účast byla na Kokoříně:
Ve třídě C1/Street je povinnost nastoupit do závodu s karosérií z tvrdého materiálu (obvykle ABS), takže se jedna vyloženě o maketové modely. Převládaly zde karoserie Toyota Hilux, Land Rover Defender, nebo různé variace Jeepů, zpravidla na podvozcích MEX nebo MST.
V kategorii C2/Offroad jsou již častěji zastoupeny modely na podvozku Axial ve všelijakých modifikacích - objevily se například i nápravy od Vanquish Products nebo SSD. Místně byly použity i modely MST nebo Vaterra Ascender. V této kategorii je možné startovat i s lexanovou karosérií, takže bylo k vidění několik klasických karosérií z RTR modelů od Axialu – Jeep Rubicon, Honcho, nebo dokonce prehistorické stříbrné Dingo Petra Sejka. Nicméně ani tady nechyběly klasické karosérie jako Hilux nebo Defender z ABS.
Technické přejímky před prvním závodem:
Medailová umístění ve Streetech (C1) byla podstatně pestřejší, jak v Offroadech (C2) a umístění jezdců se poměrně střídala, což bylo ovlivněno také ne úplně pravidelnou účastí. Začátek sezony měl výborně rozjetý Tomáš Malaťák (Tomas71), jedoucí s krásným bílým Hiluxem v barvách Katoni Teamu. Po dvou vítězstvích si koledoval o titul, nicméně absence v posledním závodě tyto plány zmařila. Naproti tomu jeho největší rivalové Vláďa Špička (Špíca) a Jarda Kajzr (JardaDC) nevynechali jediný závod, což se v závěrečném součtu vyplatilo. Vláďovi s dalším Hiluxem dvě stříbra zajistily i stříbro celkové a Jarda startující s Defenderem po zisku jedné bronzové a jedné zlaté medaile obsadil finální vítěznou pozici v poháru. Rozdíl mezi prvními dvěmi byl pouhé dva body. Na Tomáše tak zůstala až celková třetí příčka.
Jedno z nejhezčích aut startovního pole - Toyota Hilux Tomáše Malaťáka:
Kategorie Offroadů (C2), tedy více upravených expedičních aut, měla obsazení na příčkách nejvyšších bez větších výkyvů a celá sezona se tak nesla v režii tří jezdců, jen s proměnlivým pořadím. Za nitky tahal Radek Ungr (Raun) s Fordem F-350, Karel Lopata (Bruce) s Toyotou Hilux a Lukáš Foubík (Lucky Luky) jedoucí s Jeepem JK Truggy. Každý z jmenovaných si sáhl během sezony na vítězství, takže finální počítání výsledků bylo hodně napínavé. V posledním závodě dokonce musel rozhodnout rozstřel v podobě rychlé "erzety" mezi Radkem a Karlem. Závěrečné zhodnocení výsledků nakonec dopadlo tak, že bronz bral Radek Ungr a stříbro Lukáš Foubík. Vítězem kategorie C2/Offroad v roce 2017 se stal a zlato získal Karel Lopata.
Pickup Dodge Čendy Bergmana je již legendou českých expedic:
Honza Šanda startoval letos s velice zajímavým projektem Defendera na portálových nápravách MST:
Lukáš Foubík byl jeden z adeptů na zlato ve třídě C2:
Ford F-350 Radka Ungra při týmové spolupráci v technické sekci:
Tomáš Nekola představil Jeep YJ ve velmi poutavém designu:
Těsné soutěsky bylo mnohdy obtížné s dlouhými auty zdolat:
Ani zde se jezdci nevyhnuli technickým závadám:
V sezoně 2018 budou líté boje v jednotlivých kategoriích jistě i nadále pokračovat. Vedle nových účastníků, které rádi přivítáme, se dá očekávat i příliv nových vozidel do startovního pole, především pak modelů Traxxas TRX-4, případně HPI Venture, což jsou novinky uvedené na trh v druhé půli tohoto roku.
Nejlepší jezdci obou kategorií:
Vše o RC Adventure Scale Trophy najdete na stránkách fóra RC4x4.cz a na Facebooku akce.
- Článek: Ondřej Košťál - sWiNe, fotografie: Petr Sejk - Hagrid92, RC Adventure Scale Trophy - Facebook -
Štítky:
RC Adventure Scale Trophy 2017 C1 C2
Nejnovější článek:
RC AST Krušné Hory 2019
Neexistuji vhodna data!
Smajlíci v návštěvní knize - yvSmiley is copyrighted work of Yuri Volkov