Na Ještědu se nakonec několik aut sešlo, něco kolem stovky:
Mezi nimi i já s podvozkem CFX-W, který jsem pro tuto akci vybavil karoserií Axial Deadbolt alias mrtvej sešroubovanej alias Žába, asi kvůli tý zdravě ekologický barvě:
Žábu jsem osadil 2S lipolkou (regulátor zvládá i 3S) a s nadšením se vrhnul z parkoviště rovnou do lesa. Motor 35T, který je dodáván v základu, dosahuje tempa rychlejší chůze. Za mne vcelku ideální řešení, kdo by taky chtěl za autem běhat... Po překonání prvního úseku ještědského výjezdu - jedná se o kousek lesa a cca 250 metrů asfaltu - jsme se dali na první krkolomnější výjezd:
Kola o průměru 120mm si s menšími terénními zlomy, nerovnostmi a mokrou hlínou (no nebylo to úplně bahno...) poradila bez větších problémů. Ještědská trasa dále vedla přes menší kameny, vodu a kořeny. Ani tady, i přes zvolení obtížnější trasy, jsem neměl žádné velké problémy. Při focení promo fotek k článku jsem zahlédl takové větší seskupení kamenů, prostě dostatečnou výzvu - všude mokro, to by mohl být zajímavý test pneumatik:
Bohužel musím napsat, že tady mě Žába trochu zklamala. Vzorek gum vypadá výborně a funkčně, ale poněkud to zazdívá tvrdost směsi a použité vložky. Auto jsem měl sice docela lehké, ale pneumatika se na kameni nezmáčkla snad ani o milimetr. Měkčí směs by určitě pomohla, ale co s hotovou gumou... takže aspoň by šlo prostříhat kitové vložky. Nicméně testuji základ a tak se nic takového nekonalo a konat nebude:
Cituplně jsem se vyhoupl nad první kamení a ověřil si výhodu portálů. Vyšší světlá výška mi umožnila na jeden zátah projet velký terénní zlom. Tady se mi opravdu zalíbilo a blbnul jsem tu ještě dalších deset minut... no nic, mokré kameny máme za sebou s plusovými body pro portálové nápravy a s mínusovými body pro pneumatiky. Jelikož je ještědský terén rozmanitý, po ruce byl samozřejmě také testovací "mudding plac":
Jakpak si pneumatiky povedou v bahníčku? No, zde obstály a to dost dobře! V nejhlubším místě mělo lepivé bahno asi 10cm mocnost, přičemž pneumatiky mají průměr 12cm. Žába si v klídku proplouvala bahništěm a nebylo vůbec nutné do toho vlítnout pod plynem. Boční vzorek i po zastavení v bahně "zapádloval" a elegantně vytáhl auto ven. Po krátké deštivé pauze a pokecu jsme opět vyrazili do ještědského terénu:
Cestou jsem se snažíl Žábu protáhnout terénem těžším, než zvládne průměrné "cécéčko". Základní motor 35T dodává autu více než dostatečné točky, což v kombinaci s relativně rychlým a silným 20kg servem částečně nahrazuje slabší přilnavost pneu. Na pohled to sice má do nějakého scale chování poněkud daleko - pod plynem auto opravdu skákalo jak žába ;) - ale nakonec jsem se s mou pověstnou trpělivostí a někdy i po několika pokusech dostal přes tři čtvrtiny překážek, o které jsem se cestou pokoušel:
Po několika žabích skocích :) a finálovce na asfaltu jsme se konečně vyhrabali na Ještěd!
Jak tedy Žábu, pardon, CFX-W ohodnotit? Ještědský testík sice nebyl časově úplně nejdelší, ale řekl bych dostatečně výživný na to, abych mohl říci, že se jedná o model s velkým potenciálem. Během cesty nahoru a dolů nebylo nutné cokoliv dotahovat, nic neprasklo, ani se neuvolnilo, což se mi jinak úplně běžně nedaří ;) S terénem jsem si povětšinou poradil - kde to nebraly kola, tam to vzal motor. Velká světlá výška podvozku je díky portálům opravdu znát. I přes umístění baterie v zadní části podvozku jsem neměl na prudkých a dlouhých výjezdech žádné velké problémy.
CFX-W, navíc v základu, ve mně zanechalo docela pozitivní pocity a doba, kdy každý sáhnul bez rozmyslu po Axialu, je již asi pryč. Soudím, a čas to dle mého ukáže, že tenhle podvozek bude také držák. Je tedy pravda, že ještědský testík byl spíše o dojmech než přímém srovnání s konkurencí, proto připravuji ještě jeden článek, kde bude CFX-W stát přímo proti Axialu SCX10 II. A co závěrem? Dopřál jsme Žábě po té vší námaze pokoupáníčko:
Tímto chci poděkovat kamarádům z Loops Model, že se mi nebáli zapůjčit kit CFX-W nejen k sestavení, ale i k sobotnímu protažení ještědským terénem.
(MN) - Představení podvozku CFX-W s popisem a technickými údaji najdete zde.
- Článek, fotografie - Martin Čížek - Číža -
Štítky:
Max Speed Technology CFX-W kit test Ještěd
Nejnovější článek:
RC AST Krušné Hory 2019
Neexistuji vhodna data!
Smajlíci v návštěvní knize - yvSmiley is copyrighted work of Yuri Volkov