Už je to nějaký ten pátek, co se mi do rukou dostala téměř čerstvá novinka v podobě stavebnice (kitu) podvozku Max Speed Technology (MST) CFX-W, které mezi nás české RC automodeláře šíří Loops Models. Slovo dalo slovo a Kuba Mynář mi propůjčil kit ve variantě s motorem a elektronickým regulátorem k jednomu jasnému účelu - k tomu se ale dostanu až na konci... nejdříve jsem tuhle RC káru musel dát dohromady:
Vše jsem si krásně rozložil ve své RC kůlně a po krátké kochací přestávce se pustil do díla:
Manuál je prý pro ženský… ale já se hecnul, nalistoval … a první na řadu přišla rozvodovka… kuličková ložiska, kovové převody... vše úhledně zabaleno a očíslováno dle pořadí montáže:
Šupléru jsem prakticky nepotřeboval, neboť v manuálu jsou díly kresleny 1:1… mám v ruce ten správný díl?… přiložím… no jo, to je ono:
Stavba rozvodovky šla vcelku rychle a bez problémů. Na závěr jsem osadil motor a přešel k sestavení rámu.
Díky naprosto "blbuvzdornému" manuálu jde vše bez rozčilování… prostě radost… vše do sebe krásně pasuje… šroubky a samořezy sedí na milimetr. Nikde nic nekouká ani nechybí. Nepovažuji se za nějakého stavebního veterána, ale s takovou přesností dílů jsem se asi ještě nesetkal.
Rám sestaven a po velké chvále první zádrhel… už vám někdy v průběhu expedice odešel regulátor nebo motor? Ano? Mě taky ;) V MST pravděpodobně svým produktům věří natolik, že vše pevně spojili dohromady - regulátor je napřímo propojen s motorem, bez konektorů:
Prostě a jednoduše, zvolil jsem lehký tuning a regulátor s chirurgickou přesností ufikl od motoru. Následně jsem naletoval 3,5 mm pozlacené konektory a jdeme dál:
Další činností je kompletace linků. Zde se podle mne šetřilo na nepravém místě, kloubky jsou řekl bych vyrobeny z méně odolného plastu. Škoda… bohužel se mi v průběhu montáže podařilo i jeden kloubek zlomit:
Lehce poklidím na stole a nalistuji si tlumiče. Zde asi není co vytknout, ani co chválit. Jedná se prakticky o tlumiče totožné s modelem MST CMX, funkce sice průměrná, ale za mne plně dostačující. Tuhost tlumiče je stavitelná pomocí nacvakávacích "céček". Oproti kitu CMX jsem marně hledal pružiny s rozdílnou tuhostí - prostě jedna sada a hotovo:
Tlumiče nakonec sestaveny během pár minut a následuje obrovské plus a převeliká výhoda tohoto podvozku - portálové nápravy!
Jak jsem si během předchozí stavby navykl, vše parádně uspořádané, převody do náprav opět v kovu… z množství dílů se mi sice zatočila hlava, ale pomyšlení na "portálovky" mi vrací sílu do pokračování ve stavbě:
Pouštím se do kompletace, zkoumám možnosti nastavení záklonu a tím i nastavitelný rejd... čas utíká a z hromady materiálu se stávají nápravy… jo a víte, že přední i zadní nápravy jsou vlastně totožné? Jen v případě zadní nápravy se pevně uchytí otočné části. To znamená, kdyby mne z nějakého důvodu napadlo udělat zadní nápravu též zatáčecí, nic mi v tom nebrání:
Portálové nápravy v základním kitu posouvají tento model o třídu výše, doufejme jen, že budou i odolné a vydrží náročný provoz v terénu.
Přední nápravu jsem osadil silným servem Tower Pro MG958 s kovovými převody a tahem 20kg, které má Loops také v nabídce:
"Céefikswéčko" tak máme kompletní. Proběhl test na stole… nikde nic nekřupe, nepíská, neskřípe… vše je tedy zřejmě správně a na svém místě:
Obyčejné disky "ne-beadlock" mě moc nepřekvapily, bohužel standard napříč výrobci expedičních modelů. Krásné, ale ne moc použitelné, tedy z hlediska lepených kol a jejich nevýhod:
Na co se ale obzvláště těším je test pneumatik o rozměru 120x40 mm. Na stole vypadají parádně a v bahně sázím na boční vzorek! Musím pořídit beadlocky… přece je nezničím lepidlem, ne?
Marně v krabici hledám karoserii, 2x jsem ji vyklepal ... a stejně nic ;) A jo, kit... čím to tedy osadíme? Rozvor 300mm, cože? Vždyť na to skoro nic nepasuje, rozumíte tomu? Já taky ne… "Ahoj Loops… čím to mám osadit, aniž bych musel předělat linky?… hele ono to v manuálu úplně není, ale jsou tam rozšiřovací vložky do linků a dostaneš se na klasiku 313mm... fakt? No super!"… a bylo po problému. Škoda jen, že autor manuálu ztratil nit v psaní při odchodu na kafe:
Tak, a máme hotovo! Hurá na testy a srovnávačky s konkurencí!
(MN) - Představení podvozku CFX-W s popisem a technickými údaji najdete zde.
- Článek, fotografie - Martin Čížek - Číža, Max Speed Technology -
Štítky:
Max Speed Technology CFX-W kit build
Nejnovější článek:
RC AST Krušné Hory 2019
Neexistuji vhodna data!
Smajlíci v návštěvní knize - yvSmiley is copyrighted work of Yuri Volkov