Krátká exkurze do historie skutečného vozidla nám říká, že první Ram vyrobil Dodge v roce 1981 jako následníka velmi populární Dodge D série vozidel. Pod značkou Dodge byl průběžně inovován a prodáván až do roku 2009, kdy vlastník Chrysler Group LLC, nyní spadající pod Fiat S.p.A., rozhodl o vytvoření nové výrobní divize Ram Trucks. Ta je tedy od roku 2010 výrobcem Ram pickapů, vyráběných v pěti základních verzích 1500, 2500, 3500, 4500, 5500 a z nich odvozených variant. Pokud vás zajímají podrobnější informace týkající se historie výroby Ram pickapů, doporučuji na Wikipedii prostudovat heslo Dodge Ram a také heslo Ram Trucks.
Jak prosté. Z boku lexan, zepředu lexan, zezadu lexan, seshora lexan, všude lexan... žádné plastové doplňky, které by tomu daly šmrnc. Taková přední maska, nebo aspoň zpětná zrcátka či světýlka na střeše... Jinak si myslím, že karoserie vcelku věrně vystihuje podobu originálního vozidla.
Škoda, že si Axial ušetřil práci i s předním a zadním nárazníkem, které jsou součástí lexanové karoserie. Pěkné "scale" masívní plastové nárazníky by se do terénu hodily, takto bude karoserie vepředu i vzadu brzy rozdrbaná. Nálepka s navijákem pak působí poněkud úsměvně:
Stejně jako přední, tak i zadní světla tvořená nevýraznými nálepkami nejsou moc hezká:
Oddělitelnou ložnou plochu je možné nahradit dílem AX80046 - klecí Roll Cage Flat Bed Set:
Podvozek, jak jsem již zmínil, je vybaven plastovými linky a táhlem řízení, což je u RTR sad Axialu vcelku běžné. Spur a pastorek motoru je opatřen ochranným plastovým krytem proti nečistotám. Spur s oboustrannou spojkou spolu s pastorkem používá ozubení s modulem (pitch) 32 DP. Kardany WB8 HD Wildboar mají konstrukci zvyšující pevnost a snižující vibrace:
Detail přední části podvozku s nosičem baterky. Na tlumičích jsou použity jednoduché pružiny:
Pneumatiky Ripsaw Tires na discích Walker Evans (licensované výrobky):
Vodotěsný regulátor Axial AE-5 s BEC 5V/2A může být napájen z 2S-3S LiPo nebo 5-9čl. NiMH/NiCd. Je vybaven párem propojek (jumperů) umožňující rychlé nastavení regulátoru - přepínání mezi LiPo nebo NiMH pohonnými akumulátory a brzda v neutrálu 50% nebo 100%:
Pokud to tedy shrnu, Axial vydal další recyklát prakticky standardního podvozku SCX10, pouze opatřený novou a typově zajímavou karoserií. Myslím, že tento model je na trhu již dostatečně dlouho na to, aby si zasloužil nějaké inovace, minimálně ve formě nápravy některých přetrvávajících bolístek.
O skutečné předloze k tomuto modelu, trucku Ram 2500 Power Wagon, si můžete přečíst na stránkách magazínu Truck Trend v článku 2014 Ram 2500 Power Wagon First Look. Zde najdete i množství pěkných fotografií.
Inzerovaná cena tohoto RC modelu je 360,- USD (bez dopravy).
Model jsem též doplnil do přehledu modelů aut na podvozku Axial SCX10.
- Fotografie, video - Axial Racing, Truck Trend -
Štítky:
Axial SCX10 Ram Power Wagon 1/10 Scale 4WD RTR
Nejnovější článek:
RC AST Krušné Hory 2019
Neexistuji vhodna data!
Smajlíci v návštěvní knize - yvSmiley is copyrighted work of Yuri Volkov