Pohled na podvozek GF-01. Povšimněte si umístění serva řízení na boku podvozku:
Detail přední části podvozku s odpruženým nárazníkem, zavěšením kol a řízením:
Detail zadní části podvozku s opěrným ramenem s kolečkem:
Pohled na ramena náprav podvozku se sundanými koly:
"Výstavní" (Mezinárodní veletrh hraček 2014 Norimberk) řez podvozkem odhaluje uchycení motoru a ozubené převody s diferenciály:
Jak jsem už zaspekuloval v článku Tamiya Toyota Land Cruiser 40 Pick-Up, podvozek si po osazení nějakými slušnými měkkými gumami dokáži představit v lehčím "expedičním" terénu. Světlost podvozku je dobrá, krátký rozvor do jisté míry zabraňuje, aby někde zůstal viset. Krátký rozvor naopak bude nevýhodou při překonávání některých typů překážek a prohlubenin.
Z pohledu na symetrická ramena předních i zadních náprav a též na přímý náhon diferenciálů ozubenými koly je jasné, že s rozvorem předních a zadních kol se bez nějakých větších úprav nic nedá dělat. Tím se i dost zužuje výběr použitelných hotových karosérií, dle mého půjde použít kastle Tamiya typu Mitsubishi Montero, Suzuki Jimmy a pod. Podvozek je tak spíše vhodný pod kastle kratších typů malých terénních aut, ať už vzniklých úpravou hotových, nebo postavených samodoma. Vzhledem k provedení ramen mně též přijde, že by nemusel být problém použít disky umožňující zúžení rozchodu, aby nebyl profil podvozku tak "čtvercový".
Co se týče motorizace, použití přídavné převodovky je kvůli konstrukci podvozku zřejmě nemožné. Aby tento podvozek "nabral trochu síly" a měl kulturnější rozjezd, bude se muset použít motor s vyšším počtem závitů.
Vidím možnost posunout baterku nad přední nápravu. Plastové dvojité "T" předních držáků karoserie se dá zkrátit nebo uříznout celé - záleží, kolik bude místa pro baterku pod kastlí.
- Obrázky - Tamiya.com, TamiyUSA.com -
Štítky:
Tamiya GF-01 podvozek chassis
Nejnovější článek:
RC AST Krušné Hory 2019
Neexistuji vhodna data!
Smajlíci v návštěvní knize - yvSmiley is copyrighted work of Yuri Volkov