V kategorii upravených expedičních modelů C2 zvítězil Karel Lopata se svojí Toyotou Hilux. Toyota je postavena na originálním šasi Axial SCX10 s původní převodovkou umístěnou uprostřed rámu. Karoserie je v provedení truggy, takže standardní přední část kabiny je doplněna zadní kovovou klecí vlastní konstrukce, která nahrazuje klasickou korbu. Nápravy jsou pak poměrně netradiční typ z produkce firmy SSD.
Nápravy mají CVD poloosy, kovové C-huby i těhlice a zesílené heavy duty převody s tzv. overdrivem (rychlejší převod v přední nápravě). Jsou použity kovové kardany GDS a tlumiče RSD od firmy GMADE - její tlumiče jsou obecně velmi oblíbené:
Soutěžní model má obuty špičkové pneumatiky Pitbull Rock Beast 1,9", které jsou jedny z nejschopnějších vůbec, s výbornou trakcí téměř za všech podmínek.
Elektrovýbava modelu je následující - osvědčený stejnosměrný motor HPI GT550, který je u nás na expedicích asi vůbec nejoblíbenější. Novým hitem je regulátor Hobbywing QuicRun WP Crawler 80A s velkou škálou nastavení a výbornou citlivostí v nízkých otáčkách. Na řízení je použito standardní dvacetikilové servo, ale hlavní síla Toyoty se skrývá ve dvou dvacetikilových servonavijácích Katoni, jichž je Karel sám výrobce. Jeden je tedy použit pro vyprošťování vepředu; druhý naviják vzadu pak většinou slouží ke slaňování v prudkých svazích.
Dobře připravený model a výborná spolupráce v KATONI Teamu se ukázaly jako klíč k úspěchu v nejobsazenější třídě RC AST, kategorii C2:
Toyota Karla Lopaty v akci:
Vše o RC Adventure Scale Trophy najdete na stránkách fóra RC4x4.cz a na Facebooku akce.
- Článek: Ondřej Košťál - sWiNe, fotografie: Petr Sejk - Hagrid92, RC Adventure Scale Trophy - Facebook -
Tento dokument byl vytištěn ze stránek RC.305 na adrese http://rc.305.cz
© 2009 - Michal Nováček - minot@ur | Všechna práva vyhrazena - All rights reserved | Obsah - uvedení autoři a zdroje