Vzpomenete si ještě, kdy a jaký typ modelu od Axial Racing naposledy vyšel na podvozku SCX10? Tak vězte, že to byl Axial SCX10 Ram Power Wagon 1/10 4WD RTR, který byl vydán již na začátku září 2014. Od té doby Axial vypustil několik dalších nových typů modelů, ale na nástupce populárního SCX10 se čekalo až doteď. V podobě stavebnice 2000' Jeep Cherokee na novém podvozku SCX10 II se jistě jedná o velmi vítanou novinku, na kterou čekají všichni příznivci expedičního ježdění.
Navíc se dá říci, že nový podvozek SCX10 II vyšel s předstihem ;), protože o nástupci SCX10 se po modelářských fórech šuškalo již delší dobu a občas se mluvilo o podzimu tohoto roku jako o době, kdy má příjít na trh.
Původní podvozek SCX10 se za těch několik let, kdy je v prodeji, stal ikonou mezi offroad podvozky, vhodných pro expediční ježdění. Ať už ve formě stavebnice, nebo RTR sady, byl již "z krabice" hned použitelný k jízdě, díky relativně dobře navržené a odolné konstrukci podvozku, která zároveň nabízela i rozsáhlé možnosti úprav. Od počátku však trpěl některými bolístkami, které výrobce řešil jen částečně nebo vůbec ne. Z aktuálně dostupných informací je však zřejmé, že Axial vyslyšel stesky a přání modelářské obce a provedl na podvozku mnohé úpravy. Můžeme tak doufat, že nový a vylepšený podvozek SCX10 verze II bude pracovat k plné spokojenosti.
Upravený rám z ocelového C-profilu nabízí větší množství montážních otvorů:
Plastové tělo nové nápravy AR44 je vystříknuto v jednom kuse:
Zmenšená hruška se podílí na zvýšení světlé výšky podvozku a tím i vyšší prostupnosti terénem:
Průměr a optimalizovaný převodový poměr ozubených kol v nápravě redukuje tzv. torque twist. Jsou použita kuželová kola se spirálními zuby:
8° úhel vnitřního sklonu osy otáčení předních kol (kingpin angle) má pozitivní vliv na poloměr rejdu zatáčení a snižuje zatížení serva řízení:
Upravená konstrukce náprav nabízí úhel zatáčení 45° na obě strany:
Nově zkonstruovaná rozvodovka vypadá modelově mnohem reálněji:
Díky nové konstrukci rozvodovky hnací kardany svírají s podélnou osou podvozku menší úhel, čímž se méně namáhají:
Servo je nově umístěné na rámu podvozku nad přední nápravou. Nová konstrukce přední nápravy s panhardskou tyčí zachovává správnou geometrii i při propružení:
Klec s vymezovacími kolíčky pro pohonný akumulátor:
Detail umístění serva řízení na rámu a uchycení panhardské tyče:
Další detaily podvozku - zadní náprava, stavitelný tlumič, rozvodovka a vodotěsná krabička pro přijímač:
Pneumatiky 1,9" BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 na discích Method Mesh:
Manuál - AX90046-i001 - SCX10 II 2000' Jeep Cherokee Kit.
Předpokládaná cena této novinky je 350,- USD (bez dopravy). V současné době je na předobjednávku, vydání se předpokládá začátkem června. Tipuji, že u nás se dá očekávat cena okolo 11000,- Kč.
- Fotografie, video - Axial Racing, Truck Trend -
Tento dokument byl vytištěn ze stránek RC.305 na adrese http://rc.305.cz
© 2009 - Michal Nováček - minot@ur | Všechna práva vyhrazena - All rights reserved | Obsah - uvedení autoři a zdroje