Slibované představení nové vysílačky Flysky FS-GT3C, nástupkyně populární Flysky FS-GT3B, je konečně tady! Připravil jsem pro vás popis a fotografie této čerstvé novinky, která je tak nová, že i mateřské stránky čínské firmy Flysky o ní zatím stále mlčí :) Pojďte se tedy se mnou podívat, jak nové gété tři céčko vypadá, jaké má parametry, zda přináší nějaká vylepšení či novinky oproti předchozímu typu GT3B a jaké z ní mám pocity.
Na zadní stěně krabice jsou vypsány parametry vysílačky stále i s chybou o vybavení DSC portem, který však vysílačka v samostatné formě s konektorem jack 3,5mm nemá:
Pohled šikmo zepředu. Povšimněte si plastových výstupků pro položení vysílačky:
Pohled zepředu na vysílačku:
Pohled z levé strany, kde je umístěn USB nabíjecí konektor. Sklopená anténa je položena ve žlábku, takže není moc na ráně a nebál bych se nějaké možnosti jejího poškození třeba v tašce:
Pohled zezadu na výměnný hřbet rukojeti:
Na předchozích fotografiích jste si jistě všimli, že noha, spíše nožička vysílačky je hodně malá a vysílačka tak bude mít vysoký koeficient kácivosti ;). Navíc baterka v noze je lehounká, takže ke stabilitě vysílačky nijak nepřispívá. Konstruktéři Flysky si tohoto faktu jsou vědomi a vysílačka je v rozích čela nohy i horní přední části vybavena plastovými výstupky, na které se dá dosti stabilně položit. Tyto výstupky jsou dobře vidět na fotografii vysílačky zepředu, viz výše. Položená vysílačka:
Panýlek s hlavními ovládacími prvky - tohle vlastně známe z GT3B. Velmi podobné rozmístění, jen vertikálně překlopené, stejná funkce tlačítek. Mačkací rolovací kolečko má 24 poloh na jednu otočku oproti 30 u GT3B. Vpravo na dolním obrázku je vlevo od displeje vidět LED kontrolka nabíjení - při nabíjení svítí červeně, po skončení nabíjení zeleně, po odpojení nabíjecího kabelu nesvítí. Pod dvěma oranžovými špuntíky jsou schovány jediné dva vruty, které drží vrchní část (víko s průhledem pro displej) vysílačky:
Oko pro zavěšení vysílačky přes popruh na krk:
LCD displej je opět ten samý jako u GT3B, na rozdíl od ní je ale bíle podsvícený a svítí nějak takhle:
Porovnání obou výměnných hřbetů:
Pohled do vnitřku na zámky výměnného hřbetu:
Standardním příslušenstvím pak je párovací propojka s kolíčkem pro nastavení failsafe a anténní brčko:
Akumulátor typu LiPo je v provedení 1S o napětí 3,7V, rozměru 60 x 38 x 8 mm, hmotnosti 25 g a kapacitě 800 mAh, což opravdu není mnoho. Je to tak sotva na jednu víkendovou akci se silně odřenýma ušiskama. 1300 mAh akumulátor, co dostal s vysílačkou na testování losikid, se tedy nekoná. Buďto tedy bude ten větší akumulátor nabízen separátně, nebo bude třeba se rozhlédnout po internetu a najít nějaký vhodný a pasující typ s nějakou lepší kapacitou:
Pohled na prázdný prostor pro uložení akumulátoru s vykukujícím napájecím konektorem. Akumulátor je schován pod posuvnou krytkou:
Pohled na zasunutý akumulátor:
Detail USB konektoru, který zde slouží pouze pro nabíjení akumulátoru vysílačky. Vpravo běžný USB kabel, zde dodávaný jako nabíjecí, se standardním USB konektorem na straně jedné a miniUSB konektorem na straně druhé:
Sejmutý volant s ploškami protikusu konektoru volantu:
Uvnitř se nachází dvě malinké destičky s konektory, které sdružují připojení potenciometru volantu a vypínače vysílačky:
Uprostřed fotografie si všimněte viditelné části ložiska, ve kterém je osa volantu uložena. Osou volantu je tažen kablík vypínače vysílačky, je vidět část rudého vodiče. Zde bych se pozastavil, protože tohle řešení se mi tedy moc nelíbí. Otázkou totiž je, zda nemůže po nějaké době dojít minimálně k poškození kablíku vypínače od častého otáčení volantu. Ona ta dráha pohybu kablíku není nějaká velká, ale přeci jen...:
Takto vypadá deska elektroniky vysílačky. Opět rozdíl oproti vzorku, který měl losikid k dispozici - u něj byly obvody vf modulu 2,4 GHz osazeny přímo na desce; zde je použita stíněná subdestička:
Detail subdestičky vf modulu s izolační krytkou:
Na této fotografii se nachází výřez desky elektroniky (pravá část desky) s jejím srdcem, procesorem STM. Úplně vpravo se nachází čtyři pájecí body programovacího SWIM rozhraní. Jeho popis chystám do dalšího článku, ať to tu zbytečně nenatahuji:
GT3C je z nich nejmenší, nejlehčí a taky nejhezčí ;) Ovládací prvky jsou prakticky shodné, takže není problém s přechodem ze starší GT3B na novější typ. Chod ovládacích prvků je totožný s těmi u GT3B. Vyšší výměnný hřbet rukojeti by měl pomoci lidem s větší rukou či delšími prsty. Jak jsem již zmínil, stabilita vysílačky je díky malé noze a lehkému akumulátoru špatná, je potřeba dobře vybírat místo, kam vysílačku postavit, nebo jí raději položit na přední výstupky. Na druhou stranu je nízká váha vysílačky velmi příjemná, zvláště při delších akcích bude asi ruka méně unavená - rozdíl oproti použití třeba 8 ks AA akumulátorů u GT3B je skoro čtvrt kila.
Vysílačku jsem zakoupil na e-shopu WowRcModel za cca 60,- USD včetně dopravy (free shipping). Domu mi přišla za 10 dní, což je velmi pěkný čas. Chtěl bych upozornit i na příznivé ceny dalších Flysky vysílaček - GT2 za 28,50 USD a GT3B za 46,- USD, opět včetně dopravy.
Připravuji brzké pokračování, ve kterém se podívám na originální firmware, zda má stále stejné chyby jako u GT3B či ne. Bude obsahovat i zapojení programovacího SWIM konektoru a případné tipy či další zkušenosti s touto vysílačkou.
Dostupná barevná provedení vysílačky - oranžová, stříbrná, šedá a zelená:
- Fotografie - Michal Nováček, FlySky, HobbyPartz -
Tento dokument byl vytištěn ze stránek RC.305 na adrese http://rc.305.cz
© 2009 - Michal Nováček - minot@ur | Všechna práva vyhrazena - All rights reserved | Obsah - uvedení autoři a zdroje