Tento článek představuje předchůdce modelů aut na podvozku Tamiya High-Lift. Jde o přepracování článku Trocha historie aneb co bylo před High-Liftem, který jsem napsal koncem roku 2009. Rozhodl jsem se toto téma mírně oprášit a zpracovat ve stylu ostatních přehledů pro modely aut na podvozcích CC-01, CR-01 a High-Lift. Impulsem k přepracování byl příslib :) releasu modelu Tamiya Toyota Bruiser (58519) pro tento rok.
Tyto modely aut přicházely na trh v průběhu 80. let minulého století. Prvním modelem auta s rámovým podvozkem byla Toyota 4x4 Pick Up (58028), která byla uvedena na trh v listopadu 1981. Jako první model z produkce Tamiye byl tento vybaven třírychlostní převodovkou, ovládanou servem.
Bližší informace k těmto autům a podvozkům najdete na stránkách výrobce Tamiya.com, Tamiyausa.com, Vintage Tamiya, Bruiser Builder a dalších stránkách i fórech (použijte Google).
Podvozek Tamiya 58519, 84386, 47394:
Podvozek Tamiya 58028, 58029:
Podvozek Tamiya 58048, 58111:
Třístupňová převodovka 58519, 84386:
Třístupňová převodovka 58028, 58029, 58048, 58111:
Manuály pro všechna čtyři auta včetně úžasného manuálu pro údržbu třírychlostní převodovky najdete na stránkách Bruiser Builder a Tamiyausa.com.
Závěrem si dovolím ocitovat motto ze stránek Bruiser Builderu: "Engineered to last forever, designed to be tough, built to be driven. Don't be a loser, build a Bruiser!" ;)
- Zdroj článku - Tamiyaclub.com, Vintage Tamiya -
- Obrázky - Zurru.de, Truckmodel.it -
Tento dokument byl vytištěn ze stránek RC.305 na adrese http://rc.305.cz
© 2009 - Michal Nováček - minot@ur | Všechna práva vyhrazena - All rights reserved | Obsah - uvedení autoři a zdroje