Výsledkem psx-ova bádání ve firmwaru vysílačky Flysky FS-GT3B je objevení další bezesporu zajímavé a užitečné funkce. Touto funkcí je servisní menu vysílačky Flysky FS-GT3B. V tomto menu lze zkalibrovat plyn, řízení a vyzkoušet funkčnost všech tlačítek i LCD displeje. Tento článek vznikl jako překlad originálního psx-ova příspěvku na fóru R/C Tech.
Do servisního menu se dostanete tak, že zapnete vysílačku, volant vytočíte naplno doprava, podržite ho v té krajní poloze a stisknete ENTER. Vysílačka jednou pípne, volant můžete pustit. Úspěšný vstup do menu poznáte jednoduše - na displeji s volantem v neutrální pozici se vám zobrazí třímístné číslo, v mém případě 468, takže u vás něco okolo této hodnoty. Tento údaj představuje "surová" raw data udávající aktuální polohu ovládacích prvků, volantu a páčky plynu, se kterými pracuje procesor.
Zde musím hned upozornit na možný problém, že do servisního menu se totiž nemusíte vůbec dostat. Souvisí to právě s těmi raw daty. Ve firmwaru je totiž nastavena nějaká hodnota, která může být vyšší než na jakou dosáhne potenciometr volantu vytočený úplně doprava. Příklad - ve firmware je nastaveno 880, volant mechanicky vytočíte max. na 860, do servisního menu se nedostanete. Naštěstí i tato hodnota se dá změnit.
Předpokládejme tedy, že jste se úspěšně dostali do servisního menu. Otáčením volantu můžete zkontrolovat raw data řízení, u mé vysílačky byl rozsah od levé krajní polohy do pravé krajní polohy 77 až 857, neutrál na 468 - prostým výpočtem můžete zjistit, že to je cca polovina mezi oběmi krajními polohami.
Tlačítkem END přepínáte mezi zobrazením raw dat volantu a páčky plynu. U plynu se mé raw data hodnoty pohybovaly v rozmezí 77 až 985, s neutrálem na 684. Zde je vidět, že pro pohyb vpřed je k dispozici dvojnásobné množství dat než dozadu (77 je naplno dopředu, 684-77=607; 985 je naplno dozadu, 985-684=301).
Raw data řízení, neutrál | Raw data plynu, neutrál
|
V této fázi můžete též kalibrovat plyn a řízení:
Můžete zkontrolovat tlačítka trimů a D/R, po stisku se na displeji objeví jejich označení - pro trimy řízení T1L (left - vlevo) a T1R (right - vpravo), trimy plynu T2F (forward - dopředu) a T2B (backward - dozadu), pro trim třetího kanálu T3+ a T3-, pro D/R DR+ a DR-.
Trim řízení, levé tlačítko | Trim řízení, pravé tlačítko
|
Trim plynu, levé tlačítko | Trim plynu, pravé tlačítko
|
Trim 3. kanál, kolébkové tlačítko, levá poloha | Trim 3. kanál, kolébkové tlačítko, pravá poloha
|
D/R, kolébkové tlačítko, levá poloha | D/R, kolébkové tlačítko, pravá poloha
|
Po stisku tlačítka třetího kanálu se rozsvítí všechny segmenty LCD displeje, pouze ale za podmínky, že předtím jste kontrolovali (mačkali) tlačítka trimů či D/R, jinak displej pouze problikne.
Následující funkce již není součástí servisního menu, ale je dobré o ní vědět. Po zapnutí vysílačky a vytočení volantu doprava spolu se stisknutím tlačítka BACK dojde k resetu vysílačky do továrního nastavení - všechny pozice modelů se nastaví do výchozích hodnot; toto se netýká nastavení kalibrace.
- Fotografie - Michal Nováček, FlySky -
Tento dokument byl vytištěn ze stránek RC.305 na adrese http://rc.305.cz
© 2009 - Michal Nováček - minot@ur | Všechna práva vyhrazena - All rights reserved | Obsah - uvedení autoři a zdroje