Titulek: Pajeni bo lisovani dutinek - 14.03.2011 02:08:07
Autor: lused (neregistrovaný)
ono ma vsechno sva pro a proti. v automobilovem prumyslu se pro spojovani vodice (dratu) s dutinkou, fastonem, lisovacim konektorem nebo cimsi jinym nepouziva (myslim, ze podle nejake normy dokonce nesmi pouzivat) spojovani pajenim ale pouze zalisovanim. zapajeny i dobre zalisovany konektor ma v casove kratkem okamziku pouzivani stejny prechodovy odpor mezi vodicem a dutinkou, v casove delsim okamziku (hodne delsim) se samozrejme pajeny spoj nemeni, lisovany se menit muze. takze na prvni pohled jasna vyhoda pajeneho, ALE! ale prave proto se pouzivaji jen lisovane - vodic spoje lisovaneho je i nadale pruzny, kdezto pri pajeni roztaveny cin vyvzlina mezi jednotlive dratky toho vodice a vytvori tvrdy prechod mezi procinovanym vodicem a pruznym vodicem, ktery se vzniklejma vibracema pri provozu (a tech mame pri modelarine sakra hodne) drive nebo pozdeji prelomi a je tu problem. jiste jste se setkali s ulomenym dratkem, ktery byl pripajen treba k tistaku nebo ke kontaktum na drzaku tuzkovyc
Reagovat